April 30, 2010

Sekadar Jenaka~






MATA

Seorang lelaki pergi ke klinik mata.
Setelah matanya diperiksa, dia bertanya, " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?"
"Dah tentu," jawab doktor.
"Oh, gembiranya!!! Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki itu dengan riang.





POS

Seorang posmen yang datang menghantar surat.

" Assalamualaikum... "

" Waalaikumusalam... "

" Ni rumah Encik Man ye?

" Ya, saya."

" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni !"

" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"





JURUTERBANG

Pesawat Air Lines sedang mengalami gangguan enjin di udara.

"May day,may day,may day...!!", terdengar juruterbang siarkan S.O.S melalui radio.

"Pesanan anda didengar jelas," kata petugas dek menara pengawas, "Harap beritahukan tinggi dan posisi anda segera..!!"

"Ya, baik, "jawab juruterbang itu. "Saya tinggi 1.8 cm dan saya duduk di kerusi yang paling depan!"






MATERIALISTIK

Seorang peguam yang sangat berjaya memberhentikan Mercedes Benz siri S terbarunya di depan pejabatnya..

Ketika dia membuka pintu keretanya, tiba-tiba sebuah lori melintas terlalu dekat menyebabkan terlanggar dan menerbangkan pintu kereta peguam tersebut sekaligus menghentam bahagian depan Mercedesnya dgn kuat!

Orang ramai segera datang berkerumun dan mereka melihat peguam itu menangis terjerit-jerit seperti orang histeria sambil menunjuk keretanya yang sudah kemek itu.

Beberapa minit setelah emosi menguasai dirinya, beberapa orang menggeleng-gelengkan kepala dan memandang hina kepada peguam itu.

Serang lelaki tua berkata, "Saya tidak sangka yang sifat matrelialistik anda sudah keterlaluan dan mata duitan. Engkau hanya pentingkan harta dan memikirkan hal yang lain."

"Kenapa anda berkata demikian?", tanya si peguam lelaki kepada lelaki tadi.

"Tidakkah engkau tahu yang lengan kiri engkau terputus diseret lori tadi???" jawab lelaki tua itu.

"Ya Tuhan!!!", jerit si penguam tadi dengan kuat.

"Di mana jam tangan Rolex saya???!!!!"

No comments:

Post a Comment